Header image

Kehutaan, kun aihetta on!

Posted by Ulla Harju in Omat jutut | Viestintä ja media

Sain kuukausi sitten tekstiviestin kännykkääni viisinumeroisesta numerosta. Ensimmäinen ajatukseni oli, että voi ei, taas mainosviesti. Yllätyin kuitenkin iloisesti, kun luin viestiä eteenpäin:

KUTSU – Hyvä asiakkaamme, tervetuloa Syvälle salattu -elokuvaan 15.9.2011 klo 18.00-20.00, Bio Rex Verkatehdas, Paasikiventie 2, Hämeenlinna. Ilmoittaudu yksin tai kaksin vastaamalla viestiin ILM2 tai ILM2 AVEC. Ilmoittauduthan 30.8.mennessä. Tutustu trilleriin osoitteessa http://m.ilmarinen.fi Terveisin Ilmarinen

Koska olen yrittäjä ja joudun maksamaan YEL:iä, olen tietysti myös Ilmarisen ”pakotettu” asiakas. Tällainen tarjous olikin hieno ele Ilmariselta, ja koska kyseessä oli mielenkiintoisen oloinen elokuva (ja kun ilmaiseksi pääsee), vastasin kutsuun heti lähettämällä takaisin ILM2 AVEC.

Sekunti tämän jälkeen kännykkä piippasi taas:

Kiitos ilmoittautumisestasi Ilmarisen elokuvailtaan… – … Tämä viesti on pääsylippunne Syvälle salattu -elokuvaan. Saat näytöksen tiedot puhelimeesi kalenterimerkintänä. Tervetuloa!

Ja kappas vaan, meni taas sekunti ja puhelimeni piippasi jälleen. Tällä kertaa todellakin sain puhelimeeni kalenterimerkinnän, jossa kerrotaan missä ja koska elokuvailta on. Ettei vaan unohdu.

Elokuva on siis kalenterissa ja lapsenlikkakin hankittiin siltä istumalta. Ei muuta kuin elokuvailtaa odottelemaan.

Kuitenkin vielä eilen puhelimeni piippasi taas. Viesti oli jälleen Ilmariselta:

Tapaamisiin huomenna 15.9. klo 18.00-20.00 Syvälle salattu -elokuvaillassa, Bio Rex Verkatehdas Paasikiventie 2, Hämeenlinna. Ystävällisin terveisin Ilmarinen

Viestinnän ihmisenä en voi kuin kehua. Ilmarisen toiminta on ollut esimerkillistä. Tekstiviestit ovat olleet informatiivisia ja ystävällisiä ja ne ovat tulleet oikeaan aikaan. Viesti on mennyt perille ja samalla yritys nostaa mielikuvaansa ainakin minun silmissäni huimasti.

Uskoisin, että reaktioni Ilmarisen ilmaiseen elokuvalippuun olisi ollut paljon laimeampi, jos se olisi tullut etanapostilla kotiin mairittelevan saatekirjeen kera. Nyt tuntuu, että koko näytös on järjestetty juuri minua varten (ja satoja muita, jotka ovat tulossa, mutta ei ajatella sitä) ja tietysti nykyaikaisten viestintäkeinojen avulla. Mukaan ei tarvita kuin kännykkä, joka kulkee aina mukana muutenkin. Ei tarvitse muistaa pitkiä varausnumeroita tai salasanoja. Hurraa!

Tänään olen siis menossa Verkatehtaalle elokuviin. Toivottavasti sielläkin asiakaspalvelu sujuu yhtä vaivattomasti kuin se on tähän asti sujunut Ilmariselta. Ja ensi kerralla kun taas joudun naputtelemaan verkkopankissa Ilmarisen tilinumeron, maksan laskun aivan hyvillä mielin. Pienestä se on kiinni!

Lisäys 16.9. klo 10:00

Elokuva on nyt nähty ja kynsiä pureskeltu siinä samassa. Sen verran oli jännää…

Eilen vielä mietin, että toimiikohan asiakaspalvelu elokuvissa yhtä hyvin kuin Ilmarisen tekstiviestit antoivat olettaa. Vastaus on kyllä, kyllä toimi.

Elokuvasaliin pääsi helposti sisään saapuneella tekstiviestillä. Edes lippua ei tarvinnut hakea. Salissa oli myös tarjolla kuoharia, suklaata ja virvokkeita. Ja vaikka ennen elokuvaa kuulimme Ilmarisen “mainospuheen” ei se haitannut, kun samalla imeskeli pillillä kuoharia piccolo-pullosta.

Ja vielä pisteeksi iin päälle. Juuri äsken puhelimeni piippasi jälleen:

Kiitos mielenkiinnostasi Syvälle salattu -elokuvailtaa kohtaan! Toivottavasti nautit elokuvasta ja seurasta. Ystävällisin terveisin Ilmarinen

Hanna

 

 

 

 

 

 

 

 

Visua4:n Hanna oli mukana leffassa. Pahoitteluni kuvan huonosta laadusta…

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.